Friday, June 7, 2013

Post-mortem : Pulau Perhentian

Pertama skali, kalu dah beli tiker pergi, jangan la nak ngada-ngada beli tiket balik kat sana. Beli terus gi pergi balik. Apa yang kita jangka tu kadang-kadang akan luar jangkaan kita. Better safe than sorry.

Memandangkan makan tu penting buat diri ini makanya:

- Seludup roti, tuna dan sebagainya sebanyak yang boleh. Takdenya istilah bawak satu buku. Tak
  sempat malam dah abis ari pertama. Huhauhauha
- Air mineral 1.5L satu botol dah mencukupi. Kalau bawak dua botol pun ok. Senang nak gi refill.
  Bayau ye dua hinggit. Takde diorg nak bagi free punya. 
- Kalau bawak Maggi cup, boleh pancung air panas kat dive centre.
- Breakfast, kirim kat boatman. Murah, cepat dan lazat.
- Lunch and dinner ikut cita rasa. Kalau muka tebal minta air masak. Kalau lagi tebal, bawak air
  mineral yang dah korang topap tadi ke restoren. Minta gelas je.

Berikut adalah maklumat perbelanjaan aku.

Lesen Dive     - RM 950
Bas pergi        - RM 42
Bas balik        - RM 55
Fun Dive        - RM 60 per session. 60 x 2 = RM 120
Boat transfer  - RM 60
Bilik               - RM 75
Makan            - RM 82

Total               - RM 1,384


No comments:

Post a Comment