Pages

Tuesday, November 26, 2013

Guide : Dongbaek Park

Sekali lagi aku buat keje yang tak penah aku buat kat Mesia iaitu pergi sebey spot untuk shooting. Siriusli, kat Bolehland, bukan main malas lagi aku. Ni sebab dah ke negara orang, makanya kena lah rajin skit dop?

Disebabkan kami hanya ada satu hari je untuk sebey spot untuk fireworks, jadi kami dah shortlistkan, dan hanya memilih satu spot sahaja. Banyak gak spot lain. Cuma masalah skit nak pergi sebab kena berjalan. Klo ada kenderaan, at least moto ke, senang skit nak bergerak.

Sebelum aku ke Busan, aku ada berhubung dengan geng photoq kat group FB. Malangnya, pertanyaan aku itu tidak dilayan. Aku boleh paham, mungkin sebab orang luar, dan malas nak layan. Dan satu lagi, diorang mungkin ada spot diorg sendiri yang boleh jadi tempat private.

So cara nak pergi ke lokasi ni, naik subway di Line 2, menuju ke Jangsan  (장산), dan berhenti di Dongbaek (동백)


Silap aku tak buat timelapse time ni. Kan dah menyosal~ Keesokannya dgn harapan bley ah shoot lagi, tapi dah terlewat sampai ke lokasi.

Subhanallah, dapat magic hour toww.

Kalau nak shoot APEX ni, just pergi kat area taman belakang tempat korang shoot gamba bawah ni. Bley nampak orang lalu lalang panjat anak tangga.

Dengan-dengan joran skali masuk frame. Skali lagi, abaikan kesengetan yang melanda.

Sila ketik untuk paparan puas hati.

Yang ni pun. Pas dah puas hati, move ke next spot okeh?

No comments:

Post a Comment